26 Ocak 2015 Pazartesi

Whiplash

Whiplash'i izledim. Açıkcası bir başyapıt beklemesin kimse. Oscar'ı da kazanacağını düşünmüyorum. Ama müzik severler için izlemek keyifli olacaktır. Ayrıca filmde ciddi bir yönetmen başarısı var. Bu kadar sıradan görünen bir konuda heyecanla sonuna kadar izlettiriyor. Bir sınıf sahnesi var. Sanki hoca beni de azarlayacak sandım, nefesimi tutup sıramı bekliyordum. O kadar filmin içinde hissettiriyor yönetmen.

Filmde bol bol caz var. Caz sevenler filmden ayrı bir keyif alacaktır. İzlemenizi tavsiye ederim 7,5 / 10

Bizde pek değinilmeyen ama özellikle ABD filmlerinde yoğun olarak işlenen bazı konular var. "Liderlik, Girişimcilik, Kendini geliştirme" vs. üzerine konular ABD filmlerinde çok sık işleniyor. Filmin ana konusu farklı dahi olsa içerisinde yer verilebiliyor. Bunun doğal olarak halka da etki ettiğini ve orta ve uzun vadede lider veya girişimci gençlerin yetiştirilmesinde bir hazırlık olduğunu düşünüyorum. Bu konuya dikkat çekmek istedim.

Hiç yorum yok: